Ανταπόκριση από το σεμινάριο με θέμα την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών!

Ανταπόκριση από το σεμινάριο με θέμα την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών!

Η νέα χρονιά ξεκίνησε με το ανοικτό πρόγραμμά μας που είχε ως θέμα την “Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης” και έλαβε χώρα στο πάντα φιλόξενο και άψογο Acropolis Hill στην Αθήνα.

 

Το θέμα 

Το εργαστήριο είχε διάρκεια 4 ημερών και απευθύνθηκε σε Εκπαιδευτές  Ενηλίκων, με μικρή ή μεγάλη επαγγελματική εμπειρία, που μοιράζονταν, ωστόσο, ένα κοινό χαρακτηριστικό: την επιθυμία για συνεχή επαγγελματική τους ανάπτυξη!

Ήταν ένα πρόγραμμα που στόχευσε σε άμεση ενδυνάμωση του συμμετέχοντα, ώστε να σχεδιάζει, να αξιολογεί και να εκπονεί εκπαιδευτικά προγράμματα, σύμφωνα με τις σύγχρονες αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Επιμέρους ενότητες

  • Οι επιμέρους ενότητες του προγράμματος κάλυψαν βασικά και εξειδικευμένα θέματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όπως: ρόλος και σχέση Εκπαιδευτή & Εκπαιδευόμενων, σωστή χρήση Εκπαιδευτικών Τεχνικών, αξιοποίηση Δυναμικής Ομάδας, σχεδιασμός και αξιολόγηση εκπαιδευτικών ενοτήτων & προγραμμάτων, κ.α.
  • Η συνεχής πρακτική εφαρμογή των γνωστικών αντικειμένων καθόλο το τετραήμερο κορυφώθηκε με τον Σχεδιασμό & Παρουσίαση Μικροδιδασκαλιών από όλους τους συμμετέχοντες.
  • Βεβαίως, στο πρόγραμμα αναλύθηκαν οι προδιαγραφές και διαδικασίες συμμετοχής στις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ για την πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης.

 

Σημαντικές διαφοροποιήσεις

Η πολυετής εμπειρία μας στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών, μας βοήθησε ώστε να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα που είχε μεν προκλήσεις και απαιτήσεις, παράλληλα όμως δεν κούραζε τον συμμετέχοντα (αντιθέτως, και σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εκπαιδευόμενων, τους αποφόρτιζε).

Ομοιογένεια ομάδας

Φροντίσαμε ώστε τα μέλη της εκπαιδευόμενης ομάδας να έχουν κοινούς τόπους στο επαγγελματικό τους προφίλ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να λάβουν χώρα στοχευμένες και χρήσιμες συζητήσεις για όλους, αλλά και να υπάρχει κοινός κώδικας επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες προέρχονταν από το επιχειρησιακό περιβάλλον.

Άμεση εκμάθηση

Η Εκπαίδευση Εκπαιδευτών είναι μια θεματολογία που απαιτεί εκτενή πρακτική εφαρμογή των γνώσεων που αποκτώνται. Αυτό αποσκοπεί, αφενός, στην άμεση απόκτηση ικανοτήτων που σχετίζονται με την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αφετέρου, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν ό,τι χρειάζεται μέσα στην αίθουσα, και μελετούν σε δικό τους χρόνο μόνο ό,τι οι ίδιοι επιθυμούν.

Ατομική εργασία

Οι γνώσεις, ικανότητες και στάσεις που επεξεργαστήκαμε στο πρόγραμμα συντέθηκαν, στο τέλος του, σε μια παρουσίαση ατομικής εργασίας από κάθε συμμετέχοντα. Έτσι, ο καθένας σχεδίασε και παρουσίασε μικροδιδασκαλία και εφάρμοσε στην πράξη όσα έμαθε, έλαβε ανατροφοδότηση και είχε την ευκαρία να παρακολουθήσει μικροδιδασκαλίες άλλων, που εμπλούτισαν την κριτική του σκέψη.

Αυτοαξιολογητικό υλικό

Όσοι εκπαιδευόμενοι επιθυμούσαν, βιντεοσκοπήθηκαν κατά τη διάρκεια της μικροδιδασκαλίας τους και παρέλαβαν άμεσα το οπτικοακουστικό υλικό ώστε να μελετήσουν σε δικό τους χώρο/χρόνο την ‘εικόνα’ τους. Η βιντεοσκόπηση εαυτού αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αυτοαξιολογητικά μέσα για έναν Εκπαιδευτή.

Μαρτυρία

Σε αυτό το πρόγραμμα, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε για μικρό χρονικό διάστημα στέλεχος μεγάλης ιδιωτικής εταιρείας που μοιράστηκε τις μαθησιακές εμπειρίες του. Είχε συμμετάσχει σε παρόμοιο πρόγραμμά μας πριν από περίπου 2 έτη και μίλησε (α) για την εμπειρία των εξετάσεων και (β) για τα θετικά αποτελέσματα που επέφερε το πρόγραμμα σε επιχειρησιακό, επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.

 

Τα αποτελέσματα

Αφήνουμε τους ίδιους τους συμμετέχοντες να μιλήσουν για όσα έζησαν, παραθέτοντας δικά τους λόγια από την τυπική και την άτυπη αξιολόγηση που διενεργήσαμε:

“Φεύγω ενδυναμωμένος και γεμάτος εφόδια και εργαλεία για τη συνέχεια. Επίσης, με αυξημένο ενδιαφέρον και μεράκι για την εκπαίδευση.”

“Μια ευκαιρία για να εμπλουτίσεις την καθημερινότητά σου με ιδέες, γνώσεις και εμπειρίες και παράλληλα να περάσεις τόσο ευχάριστα!”

“Αλλαγή στάσης. Μεθόδους/πρακτικές προκειμένου να γίνει η εκπαίδευση διαδραστική.”

“Εξαιρετική εκπαίδευση με αρχή, μέση, τέλος.”

“Εξαιρετικό σεμινάριο απόλυτα επαγγελματικά προσχεδιασμένο και εκτελεσμένο με άψογους εισηγητές διαθέσιμους πριν, μετά και κατά τη διάρκειά του. Το συστήνω με πεποίθηση και ενθουσιασμό!”

“Ήταν μια θαυμάσια εμπειρία. Είναι η πρώτη φορά που πήρα τόσα χρηστικά εργαλεία που τα έβαλα αμέσως σε εφαρμογή, πριν ακόμα ολοκληρωθεί όλο το σεμινάριο. Νιωθω πλέον μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη όσον αφορά την εκπαιδευτική εργασία μου με ενηλίκους. Το συστήνω ανεπιφύλακτα.”

“Το πρόγραμμα δίνει τα απαραίτητα εφόδια για το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή εκπαιδεύσεων ενηλίκων με τρόπο πρακτικό και ευχάριστο. Εξαιρετικοί και οι δύο εισηγητές, με γνώση του αντικειμένου και αγάπη για το αντικείμενό τους.”

“Όλα σε τάξη, ολοκληρωμένα!”

“Μετατόπιση. Στόχος ->Αποτελέσματα (ισοδύναμα)”

 

Και κάτι από εμάς…

Ανυπομονούμε να δούμε τους συμμετέχοντές μας να δημιουργούν, να εμπνέονται από τον εαυτό τους (ξεπερνώντας τον συνεχώς), να προσφέρουν εκπαίδευση που σέβεται και νοιάζεται για τον εκπαιδευόμενο.

Όσα, δηλαδή, μας έδειξαν ότι μπορούν και θέλουν να κάνουν. 😉

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο